Göran Hägglund gjorde stagedive

Efter att ha hållit ett konservativt linjetal på rikstinget (d.v.s. partistämman) gjorde KD-ledaren Göran Hägglund kvällen där på en stagedive! Det är en sådan partiledare man vill ha, eller hur! Fantastiskt.

Men KD:s stab kunde man förvisso önska oerhört mycket mer av. Det behövs en betydligt större ommöblering än att bara ställa sig i skock för att ta emot den flygande partiledaren. Nuvarande kansli kan helt enkelt inte bära Hägglund högre än en normal manshöjd. Det är en crew värdig ett demoband på P3:s livescen under det numera nedlagda Göteborgskalaset, snarare än en stjärna.

Jakob E:son Söderbaum

5 Responses to “Göran Hägglund gjorde stagedive”


  1. 1 D-A.S.C juni 28, 2009 kl. 18:42

    Om han ändå kunde vara lika konservativ som roande…

  2. 2 essenonvideri augusti 10, 2009 kl. 19:27

    Maximus:

    Jag tänker inte öda tid på din osakliga kommentar. Däremot vill jag rekommendera en kommentar jag nyss skrivit i en annan tråd, som definitivt är applicerbar på dig:

    https://traditionochfason.wordpress.com/2009/07/31/stod-vara-soldater/#comment-7264

  3. 3 essenonvideri augusti 10, 2009 kl. 21:14

    Maximus: ”Så löd din kommentar. Vilken retorik, vilken enastående polemik”

    Såja, såja, nu skall vi inte ta till överord😉

    Jag har aldrig inbillat mig att jag besitter några retoriska kvalifikationer.

    Men du menar väl inte på allvar att vi skall betrakta formuleringar som ”go fuck yourself din sossetönt” och ”Du är bara rent ut sagt vidrig” som en seriös inbjudan till saklig diskussion.

  4. 4 Patrik Magnusson augusti 10, 2009 kl. 21:57

    Maximus: ”Tycker du det är moget av en vuxen politiker att stagediva?”

    Nej. Hägglund vann inga pluspoäng hos mig där. Det jag reagerade på var ditt sätt att kommentera inlägget.

    Det är ju strängt taget inte mitt bekymmer, men det är ju inte så vinnande koncept att slå undan benen på sig själv med sådana kommentarer, när den länk du hänvisar till, visar att du är både bildad och kan uttrycka dig väl.

  5. 5 Patrik Magnusson augusti 10, 2009 kl. 22:46

    Maximus:

    Nu torde väl inte detta tillrättaläggande göra oss särskilt överens, men jag vill förtydliga att det i min värld är en milsvid skillnad mellan att vara främlingsfientlig och att vara rasist eller nazist. De båda senare begreppen försöker jag använda med stor sparsamhet. Det är ganska väldefinierade -ismer, och jag tycker inte att man skall urholka dessa begrepp genom att slumpvis dela ut dem till alla man råkar vara oense med.

    Främlingsfientlig är ett mera luddigt begrepp, och som sådant får jag erkänna en smula problematiskt. Jag tycker absolut att man borde kunna få ha kritiska åsikter mot svensk invandringspolitik utan att bli kallad främlingsfientlig, men någonstans passerar man en punkt där saklig kritik övergår i fientlighet.

    När man tenderar att relatera alla problem i samhället till invandring, när man inte hyser någon medkänsla med folk från andra länder i nöd, eller när man tillskriver invandrare som grupp onda avsikter och dålig karaktär, då tycker jag att man börjar närma sig en främlingsfientlig hållning.


Kommentera

Organisationer & information


Konservativt Forum samlar klassiskt konservativa runtom i Sverige till diskussion och arrangerar bl.a. en årlig konferens.



Emprons informationsportal Konservatism.se har utmärkta sammanfattningar och fördjupningsmaterial om konservatism på svenska.


Föreningen Heimdal i Uppsala är Sveriges största och äldsta politiska studentförening. Föreningen verkar sedan 1891 för en reformvänlig konservatism.



Sprid ordet... stöd Tradition & Fason på Facebook!

Antal besökare

  • 928,543 träffar
Bloggtoppen.se

Politik bloggar