Jobb på NWT i sommar

Igår gjorde jag min första dag som sommarvikarierande politisk redaktör på Nya Wermlands-Tidningen. Flyttade upp till Karlstad i fredags, och har hunnit gå en del promenader för att bekanta mig med omgivningarna (samt gått i Katolska kyrkan i söndags).

Jag kommer alltså att vikariera för Henrik L. Barvå fram till 24 augusti, ett jobb som jag ser med både glädje och förväntan fram emot att få grotta ner mig alltmer i.

5-6 bra ledare per vecka av mig utlovas under perioden. Till morgondagens tidning har jag skrivit min allra första ledare (hoozaaah!), som är en kritisk betraktelse över de rödgrönas utspel om fastighetsskatten i Almedalen: Rödgrönt förslag ökar klyftorna. Ledarna är osignerade, men T&F:s läsare kommer givetvis hållas uppdaterade dagligen på vad jag skriver. Redaktörsskapet för T&F fortsätter givetvis oförtrutet.

NWT är alltså tidningen som fick viss uppmärksamhet när man den 3 april 2007 ändrade sin politiska etikett ”Moderat” till ”Konservativ i Edmund Burkes anda”.

Jakob E:son Söderbaum

4 Responses to “Jobb på NWT i sommar”


  1. 1 essenonvideri juni 30, 2009 kl. 23:10

    Lycka till!🙂

  2. 2 Anarkokonservativ juli 1, 2009 kl. 6:18

    Mer öppen konservatism som kommit ut ur garderoben i etablerade medier således.

    Lycka till!

  3. 3 G.G.M. juli 1, 2009 kl. 9:52

    Grattis och lycka till!🙂

    Giulia

  4. 4 Konservativ katolik juli 2, 2009 kl. 15:05

    Vad trevligt angående ditt jobb på NWT! Apropå det att du gick till mässan kan jag som praktiserande katolik bara inte låta bli att undra varför du konverterade till katolicismen🙂

    Tacksam för svar och lycka till🙂


Kommentera

Organisationer & information


Konservativt Forum samlar klassiskt konservativa runtom i Sverige till diskussion och arrangerar bl.a. en årlig konferens.



Emprons informationsportal Konservatism.se har utmärkta sammanfattningar och fördjupningsmaterial om konservatism på svenska.


Föreningen Heimdal i Uppsala är Sveriges största och äldsta politiska studentförening. Föreningen verkar sedan 1891 för en reformvänlig konservatism.



Sprid ordet... stöd Tradition & Fason på Facebook!

Antal besökare

  • 928,014 träffar
Bloggtoppen.se

Politik bloggar