Jag om ungdomsarbetslösheten i NWT idag

Det känns fantastiskt att redan med min första ledare bli citerad i Tidningskrönikan! Tidningskrönikan sänds på radio direkt efter Lunchekot, och det är en inte alldeles liten bit de återger heller av min kommentar om den rödgröna rörans utspel om fastighetsskatten. Lyssna här, 2 min 40 sek in i sändningen!

Idag skriver jag om det enligt min mening missriktade fokuset, både i den svenska samhällsdebatten i allmänhet och på Almedalsveckan i synnerhet, på ungdomsarbetslösheten. Ungdomarna kan ju vidareutbilda sig, det har inte minst sossarnas massuniversitet sett till. Ur ett socialdemokratiskt perspektiv är det inte förvånande att det är gruppen 18-24 år man satsar på, där finns nämligen få utexaminerade akademiker men desto fler arbetare. Givetvis borde man satsa på dem som står inför att få sitt första jobb, även akademikerna.

Jakob E:son Söderbaum

0 Responses to “Jag om ungdomsarbetslösheten i NWT idag”



  1. Kommentera

Kommentera

Organisationer & information


Konservativt Forum samlar klassiskt konservativa runtom i Sverige till diskussion och arrangerar bl.a. en årlig konferens.



Emprons informationsportal Konservatism.se har utmärkta sammanfattningar och fördjupningsmaterial om konservatism på svenska.


Föreningen Heimdal i Uppsala är Sveriges största och äldsta politiska studentförening. Föreningen verkar sedan 1891 för en reformvänlig konservatism.



Sprid ordet... stöd Tradition & Fason på Facebook!

Antal besökare

  • 927,842 träffar
Bloggtoppen.se

Politik bloggar